środa, 11 października 2017

Przerażający fakt o wydatkach

Od pewnego czasu, gdy zauważyłem że pieniądze szybko mi się rozchodzą, a wiedziałem że w dużej mierze jest to spowodowane częstymi zakupami jedzenia w sieciach fast food, postanowiłem zapisywać w arkuszu excela wszystkie moje wydatki, z odpowiednio wydzieloną kolumną na „szybkie dania”.


Wyniki były przerażające, przynajmniej w moim odczuciu. Tabela poniżej pokazuje poprzednie dwa miesiące, oraz ilość pieniędzy które w nich wydałem na same zapychacze:

 Średnio jest to 300 zł miesięcznie na jedną osobę, wydane na posiłki niezdrowe! Przykładowo 5 osobowa rodzina żyjąc w ten sposób wydawała by niepotrzebnie 1500 zł miesięcznie. Rocznie, jest to 18 000 złotych zmarnotrawionych na posiłki jedynie zapychające nasz organizm.

Myślę, że raz na miesiąc taka wizyta w tego typu restauracji jak fast food była by jeszcze dopuszczalna. Tą zaś kwotę widoczną w tabelach powyżej uważam, że spokojnie można zmniejszyć przynajmniej o połowę a być może nawet o 2/3 przygotowując posiłki samemu, z produktów zakupionych w markecie.

Także challange którego się podjąłem w poprzednim poście jest aktualny, a za miesiąc wstawię taką samą tabelę jak powyższe, jednakże z miesiąca obecnego tj. Października.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz